Toimi näin, jos olet joutunut harhaanjohtavan puhelinmyynnin kohteeksi:

Ilmoita uudelle myyjälle mahdollisimman pian, että kiistät tai perut sähkösopimuksen. Ilmoita asiasta myös verkkoyhtiöllesi (Nurmijärven Sähköverkko Oy). Tee kumpikin ilmoitus kirjallisena. Ilmoituksen verkkoyhtiölle voi lähettää sähköpostilla (asiakaspalvelu@nurmijarvensahko.fi) tai kirjeenä (Kauppanummentie 1, 01900 Nurmijärvi).

Ilmoitus on vapaamuotoinen. Mainitse siinä kuitenkin nimesi, yhteystietosi, henkilötunnuksesi tai Y‐tunnuksesi sekä sähkönkäyttöpaikan osoite. Uudelle myyjälle tehtävään ilmoitukseen pitää kirjata, että kiistät sopimuksen synnyn. Verkkoyhtiölle kannattaa kertoa, että olet ilmoittanut sopimuksen kiistämisestä uudelle myyjälle.

Verkkoyhtiö voi palauttaa sähköntoimituksen uudelta myyjältä vanhalle, vaikka kiista ei olisi vielä lopullisesti ratkennut.

Halutessasi voit ottaa yhteyttä vanhaan sähkönmyyjääsi ja varmistaa, että sähköntoimitukseen ei tule katkoa.

Vaikka sopimuksen syntymisen todistaminen on myyjän harteilla, kannattaa asiakkaan olla myös tarkkana sopimuksen pätevyyttä kiistäessään. Jos uusi sopimus todetaan päteväksi, saattaa asiakas olla korvausvelvollinen uudelle myyjälle.