Muutokset sähköliittymään
- Sähköliittymän ylläpito
- Sähköliittymän irtisanominen
- Sähköliittymän omistajanmuutos
- Pääsulake- ja mittausmuutokset
Sähköliittymän ylläpito
Mikäli kiinteistössä ei tarvita sähköä, mutta liittymä halutaan pitää voimassa, liittymä voidaan siirtää ylläpitoon. Tässä tapauksessa kiinteistöstä katkaistaan sähköt ja liittyjä maksaa ylläpidosta kuukausittaisen maksun. Ylläpidossa olevasta sähköliittymästä peritään yleissiirron mukainen pienin yksi- tai kolmivaiheinen perusmaksu. Hinnaston löydät täältä.
Sähköliittymän irtisanominen
Jos kiinteistössä sähkönkäyttö loppuu kokonaan, sähköliittymän voi irtisanoa. Irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti ja voit pyytää sitä varten esitäytetyn lomakkeen teknisestä asiakaspalvelusta. Saatuamme allekirjoitetun lomakkeen, tulemme irrottamaan liittymän sähkönjakeluverkosta ja poistamaan sähkönkulutusmittarin. Mikäli liittymällä on palautettavaa arvoa, palautamme liittymismaksun liittymän purkukustannuksilla vähennettynä. Mikäli samalle tontille halutaan myöhemmin sähköt uudelleen käyttöön, asiaa käsitellään uutena liittymänä. Uudesta liittymästä löydät tietoa painamalla alla olevaa painiketta.
Sähköliittymän omistajan muutos
Sähköliittymän omistaja voi siirtää liittymissopimukseen perustuvat oikeutensa sähkönkäyttöpaikan uudelle omistajalle tai haltijalle. Siirtäminen edellyttää, että liittymän siirtäjältä ei ole kyseessä olevaan sähkönkäyttöpaikkaan koskeviin sopimuksiin perustuvia saatavia. Sähköliittymä on irtainta omaisuutta, joka ei siirry automaattisesti kiinteistön luovutuksen yhteydessä. Jos liittymissopimus halutaan siirtää kiinteistön uudelle omistajalle / haltijalle, siirrosta tulee mainita kiinteistön kauppakirjassa tai siitä tulee tehdä erillinen luovutuskirja. Kiinteistökaupan yhteydessä kiinteistön uuden omistajan kannattaa varmistaa liittymissopimuksen siirtokelpoisuus liittymän siirtäjältä. Jos liittymän siirtäjältä on saatavia, liittymän uuden omistajan on mahdollisuus ottaa ne vastattavakseen tai ostaa uusi sähköliittymä.
Sähköliittymän omistajanmuutoksessa kannattaa olla yhteydessä Nurmijärven Sähkön asiakaspalveluun hyvissä ajoin ennen muutospäivää, jotta muutokseen liittyvät sopimus asiat saadaan siirrettyä uuden omistajan nimiin. Voit lähettää kopion kauppakirjasta meille sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@nurmijarvensahko.fi.
Pääsulake- ja mittausmuutokset
Lähtökohtaisesti liittymälle voi tehdä muutoksia vain liittymän omistaja. Otathan yhteyttä tekniseen asiakaspalveluun (tekninenasiakaspalvelu@nurmijarvensahko.fi) hyvissä ajoin, mikäli liittymäsi tarvitsee muutoksia.
Pääsulakkeen ja liittymisoikeuden muutokset
Sähköntarpeesi kasvaessa esim. lämmitystavan muutoksen tai sähköauton latauksen vuoksi, voit tarvita käyttöösi suuremman pääsulakkeen. Pääsulakkeen koko on sidonnainen sähköliittymäsi kokoon. Liittymisoikeus määrittää suurimman mahdollisen pääsulakekoon. Mikäli tarvitsemasi pääsulakekoko ylittää nykyisen liittymisoikeutesi, tulee ostaa lisäliittymä. Lisäliittymän hinta muodostuu sijainnin sekä tarvittavien ampeerien mukaan. Liittymisoikeuden korotus /lisäliittymä tulee ostaa ennen pääsulakkeen muutosta suuremmaksi. Lisätietoja sähköliittymähinnoista löydät täältä.
Mikäli pääsulakekokoa halutaan pienentää, ostettu liittymäkoko säilyy silti. Tässä tapauksessa tehdään vain uusi verkkosopimus pienemmille pääsulakkeille.
Mittaussulakkeen muutokset
Mittaussulakekoon muutokset tulee kyseeseen pari-/ rivitalossa, jossa mittauskeskuksessa on useampi kuin yksi kulutusmittari.
- Nurmijärven Sähkö
- Kauppanummentie 1
- 01900 Nurmijärvi
- asiakaspalvelu@nurmijarvensahko.fi
- Asiakaspalvelu (09) 8780 7300
- Tekninen asiakaspalvelu (09) 8780 7400
- Vikapäivystys 24 h 0800 181811 – (maksuton puhelinpalvelunumero)
Nurmijärven Sähkön numeroihin soitetut puhelut maksavat soittajalle koko maassa lankapuhelimesta soitettuna asiakkaan liittymäsopimuksen mukaisen paikallisverkkomaksun ja matkapuhelimesta soitettaessa liittymäsopimuksen mukaisen hinnan.